logo

środa, 23 maja 2012

Kompot z rabarbaru w słoiku

Zostało mi kilka łodyg rabarbaru, stąd pomysł na kompot, ale w słoiku. Prosto, szybko a zimą jak znalazł, do ciasta, deseru czy kompotu, takiego do obiadu;)



Za radami Mamy!



Składniki:

  • rabarbar
  • cukier
  • woda przegotowana - wystudzona

Przygotowanie:
  • rabarbar umyć, pokroić w 1 cm kawałki
  • napełnić 0,4 l słoiki do 3/4 wysokości
  • do każdego słoika dodać 3 łyżki cukru


  • dopełnić wodą




  • zakręcić i pasteryzować  - od chwili zagotowania 15 minut
  • wyjąć, wystudzić, schować;)



Smacznego;)

18 komentarzy:

  1. I taki kompot ile może stać? :-)
    Bo może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kompoty, dżemy, wszystkie sałatki, ogórki i inne przetwory, jełi nie zostają zjedzone stoją w piwnicy bezproblemowo 2 lata, dłużej nie sprawdzałam;)

      Usuń
    2. Jak dobrze zakręcone to wszystkie przetwory 3 lata u mnie stały i się nie popsuło. A nikt też się nie zatruł.

      Usuń
  2. właśnie miałam zamiar robić kompoty na zimę, dzięki za fajny i szybki przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, przepis prosty, szybki! cukru daję tyle, żeby był słodki, zawsze można posłodzic po otwarciu słoika, to co z niego przygotowujemy;)

      Usuń
  3. Dokładnie zimą będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. żałuję, że nie mam możliwości teraz zrobienia takich cudnych kompotów :(

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mnie, zawsze zimą narzekam na brak tego pysznego kompociku, a jakos nigdy nie pomyslalam zeby zrobic do słoików. Dzięki Ewuś za super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze przelewam juz gotowy kompot do sloikow,ale nie wiem jak dlugo moze stac bo jest wypijany max w ciagu miesiaca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wpadłabym na to;) dobry pomysł, jest już wtedy idealnie doprawiony, tak jak lubicie, mój to taka baza;)

      Usuń
  7. super pomysł żeby mieć rabarbar w zimę!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że nie mam spiżarni w domu, bo też bym robiła takie różne pyszności na zimę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale u Ciebie rabarbarowo kochana:)Na zimę jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  10. halo! Czy mogę dodać do rabarbaru truskawki? chciałabym nimi przełamać smak trochę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak, rabarbar i truskawki idealnie ze sobą współgrają i pysznie smakują! Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...