logo

środa, 5 września 2012

Chleb orkiszowo-jaglany z musztardą francuską

Po ostatniej wizycie w młynie jestem bogatsza o mąkę z kaszy jaglanej w wersji zwykłej i pełnoziarnistej a także owsianej i ryżowej. Uzupełniłam też zapasy pozostałych, które używam do wypieku domowego pieczywa.

Ten bochenek powstał z myślą o akcji "Upiecz Smakowity Chleb" organizowanej przez blog "Kuchnia Ireny i Andrzeja". Patronem akcji są Zakłady Tłuszczowe "Kruszwica", producent margaryny "Smakowita".


Dziś zapraszam na chleb orkiszowy z udziałem mąki jaglanej razowej i musztardy francuskiej na zakwasie żytnim.



Składniki:
  • 225g aktywnego zakwasu żytniego 
  • 600 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 100 g mąki jaglanej razowej
  • 100 g musztardy francuskiej
  • 450 ml wody
  • 1,5 łyżeczki soli morskiej
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży

Przygotowanie:
  • zakwas łączymy z wodą i musztardą, dokładnie mieszamy
  • dodajemy mąki i drożdze, wrabiamy do momentu połączenia się wszystkich składników, przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1,5-2 godziny
  • po tym czasie dodajemy sól, wyrabiamy jeszcze chwilę i albo formujemy okrągły bochen, albo przekładamy do foremki - odpowiedniej dla 1 kg chleba, zostawiamy ciasto, żeby urosło, aż wypełni foremkę po brzegi, w przypadku okrągłego ja zostawiłam go na 1,5 godziny, troszkę poprawiłam, bo się delikatnie rozszedł na boki i delikatnie go nacięłam
  • piec w nagrzanym piekarniku do 210 stopni okło 40-50 minut


Smacznego;)


Upiecz Smakowity Chleb!

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...