logo

wtorek, 16 lipca 2013

Nadziewane kwiaty cukini

Za każdym razem, kiedy chciałam je zerwać u Mamy, nie pozwalała mi z obawy, że nie będzie owoców, teraz już wiem, że zupełnie niepotrzebnie.
Kwiaty cukini wspaniale smakują zapiekane, faszerowane, marynowane, smażone i moglabym ta wymieniać, ale wolę robić, sprawdzać i dzielić się z Wami przepisami.


Tak pysznego dania, przekąski, tak pysznie nadzianych kwiatów jeszcze nie jadłam.
Serowe nadzienie, chrupiąca mini-cukinia i koperkowy sos wprowadziły mnie i kilka osób w zachwyt.Wiem, skromnie to to nie brzmi, ale tak własnie było, cieszę się, że spróbowałam.


Jak zdobędę kolejną porcję kwiatów cukini, nadzieję je ... dowiecie się następnym razem;)

Przepis zainspirowany z książki o włoskiej kuchni - (Culinaria Italia Kulinarna Podróż po Włoszech wydawnictwo Konemann), która ostatnimi czasy jest mi bliska, którą uwielbiam, z którą mam pewne plany;)




Składniki na 12 faszerowanych kwiatów:
  • 2 jajka
  • 50 g mąki
  • 4 łyżki zimnej wody
  • 250 g serka - dałam naturalny Almette
  • 20 g sera pleśniowego typu lazur
  • 4 łyżki świeżo startego parmezanu
  • maly pęczek szczypiorku
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • odrobina świeżo startej gałki muszkatałowej
  • 1 rozmącone jajko
  • świeżo zmielony pieprz i świeżo zmielona sól
  • oliwa do smażenia

Przygotowanie:
  • kwiaty cukini i cukinie umyć, sprawdzić dokładnie w środku kwiatki czy nie mają lokatorów, delikatnie osuszyć
  • w misce rozmącić jajka, dodać mąkę, zimną wodę, odstawić ciasto
  • przygotować nadzienie: wszystkie składniki umieścić w misce: serek, ser pleśniowy, parmezan, szczypiorek, tymianek, gałkę, pieprz i jajko - dokładnie wymieszać, nadziać nim kwiaty
  • kwiaty z nadzieniem maczać w cieście i smażyć na głębokim oleju na złoty kolor, pod sam koniec już ostatni raz obracając podsmażyć cukinię z jednej strony - około 15-20 sekund, nie więcej, ma pozostać chrupiąca)
  • osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku, podawać z ulubionym sosem, ja dałam koperkowy: jogurt naturalny, świeży koperek, sól, pieprz, sok z cytryny - do smaku


Smacznego;)

4 komentarze:

  1. Słuchaj kochana!!!Dziś zerknęłam przypadkiem, na jakiś prastary Twój przepis z tymi też archaicznymi zdjęciami :) No i wiesz co chcę powiedzieć... Te cukinie do mnie wychodzą i mówią zjedz mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. na taki pomysł bym nie wpadła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale. Marzę o takim daniu. Ja swoje po prostu usmażyłam w cieście. Uwielbiam delikatny smak kwiatów. Niebo... A mi wyszło tak: zapraszam - http://domodnaleziony.blogspot.com/2013/07/kwiaty-cukinii-czyli-lipcowa-rozkosz.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam, zrobiłam, zrobiłam! :) Pychotki! Chociaż nadzienie wyszło rzadkie i miałam jeden kwiatek cukinii a resztę z dyni, dałam radę. Pysznie było! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...